måndag 18 januari 2010



GRATULATIONER
Käraste Farmor Hildur
på Namnsdagen idag!

Älskade Farmor HILDUR

Idag är sedan några få år, Hildur, en nyinsatt namnsdag.
Lustigt kan jag hålla med om.
Ett namn jag inte hört någon ge en liten flicka som tilltalsnamn,
på senaste... många, många decennier.
Så, även om jag tycker man i nyutarbetade namnsdagar i vår Kalender,
skall sätta in namn på de nu uppväxande släktets namn,
är jag glad inuti mig av egoistiska orsaker.

För min Farmor Hildur,
som lämnade denna jord, exakt 1 år och 1 dag före min födsel,
har sedan jag var mycket liten,
haft en plats så nära det innersta i Hjärtat, alltid.
Från det jag var mycket liten!

Så, även om vi aldrig fick mötas fysiskt på denna jord,
har du följt mig närmare än de flesta.
Utifrån det jag fått veta och läsa av dina egna ord,
är jag mycket säker på att vi skulle ha kommit varandra mycket nära.

Men, nu är du min SkyddsÄngel!

Än en gång:
Grattis Farmor Hildur på din Namnsdag!

Tack Mor och Far,
för att jag som mellannamn,
fick Farmor Hildurs förnamn!

Bindningen till dig inombords, Farmor Hildur -
är jag övertygad hade funnits ändå.
Men namnet förstärker glädjen i närheten!
Därför:
Grattis även till mig idag, på namnsdagen HILDUR!

Inga kommentarer: