söndag 28 mars 2010

LJUVLIGT SOLIGA DAG
- ute och inne -
. . .
Älskad syssling Kerstin E. bredvid mig.
Därtill blek, men överlycklig Kerstin S (jag),
under ny, kärleksfull, värmande Gåva!
. . .
¤ ¤ ¤
. . .
En drömskt, vacker vinter!
Men, min Kropp allt sämre -
har ej orkat,
det Hjärna & Hjärta ständigt längtat efter.
. . .
Nu har GÅVAN åter öppnat upp,
så jag åter börjar att ibland få små stunder
att åter få möta Nära & Kära!
. . .
Möten - relationer.
För mig, något av det finaste,
viktigaste i mitt liv!
Alltid varit!
Nära mötet med Människor är så Ett med Mig!
. . .
Nu i begränsad vrå,
då kroppen ej orkar min längtans drömmar,
är det Nära mötet
viktigare och större rikedom än någonsin!
. . .
För en vecka sedan fick jag möten av GULD,
med Älskade, goda, kära ...!
Efterlängtade Sysslingar till mig,
3 av 4 underbara systrar!
Då jag ej orkar så mycket samtidigt,
fick jag förmånen att möta dem 2 i taget.
. . .
Först kommer min Älskade namne Kerstin, med sin Svante.
Nypensionerad överläkare "KE",
har äntligen fått möjlighet av tidens glädje,
för sin egen skull.
Njutningen att ej alltid vara tvingat tillgänglig,
i det stora ansvaret dygnet runt,
har äntligen infunnit sig.
. . .
Hon kommer in med ett stort paket i famnen.
Öppnas med hjälp och ut flödar en färgsymfoni,
som efter min frapperade häpnad,
läggs ut över mig.
De i flertal filtar som ligger i korgkistan bredvid mig,
får i denna stund sin långvila,
för denna underbara skapelse!
Denna enastående Gåva!
Färgsprakande
värmande, sköna lyxnjutning.
Lapptäcket fyllt av färger,
som min Assistent
som just då kom in i rummet, sade:
"Det är ju Du, Kerstin!"
Ja, det var så fantastiskt sant!
Vi båda Kerstin
tog åt oss!
Skaparinnan Kerstin (syssling K Eriksson),
liksom Gåvomottagare och nuvarande
Ägarinnan Kerstin (jag).
Lycklig och varm!
. . .
Därefter kom härliga systrarna Bettan och Eva,
med vacker lila TULPANbukett.
Naturligtvis matchande täcket jag fått av
syster deras, stunden dessförinnan!
Dessutom Honung, från egna bin.
Så oerhört gott!
. . .
Härliga, spralliga, allvarliga och underbara samtal!. . .
En lång och en alldeles underbar Lördag!
. . .
Rik gemenskap och värdefulla samtal.
Syster 4 av 4, Lena -
ser jag fram emot nästa gång!
. . .
Tack för denna gåva!



Inga kommentarer: