lördag 1 maj 2010

VÅRENS SKÖNHET
Nu som varje År





















Få har genom mitt liv,
kunnat undgå min grundmurade

KÄRLEK till LIVET!

* Mitt Eget
* Mina MedMänniskors

- runt hela vår jord
- i mitt Liv

Relationer till Människor,
som finns i mitt liv Nu
och gjort sedan långt tillbaka.


* Guds Ljuvliga Liv
som visar sig i SKAPELSEN
för många med insikten,
först då något av någon anledning
sätter ett sår,
ibland än värre ett stopp i Livet.
Det Liv,
särskilt många i Västvärlden
tagit så för givet.

Till den dagen,
något får en tråd att rämna.. . .

Jag gläds därför så intensivt åt gåvan vi fått,
i Allt levande!

. . .
Därför har VÅREN sedan jag var liten,
varit den Årstid
jag alltid älskat med en för var år ny häpnad
av lycka!

Livets nyskapande symbolik,
så starkt talande i Naturen.

för var ny frö som växer upp...
Livets NySkapelse,
som överraskar lika mycket vart år!

Det är stort!
Den Första Vitsippsbuketten
är dock utan tvekan
något av det finaste jag
längtar efter då våren närmar sig.
. . .
År efter År!



Denna årets första VITSIPPSBUKETT,
kom i år in genom dörren,
helt oväntat av en flygande fartfylld
Glädjespridare.
Tack Du Kära Vän!



Inga kommentarer: