lördag 27 november 2010

"GUD ÄR LJUS"

Min utsikt är oftast,
endast mina 4 sovrums-väggar.
Från min horisontala horisont.
Detta sedan senaste, flertal
mycket svåra år.

JAG HAR ALLTID ÄLSKAT LIVET!
Inuti mig,
lever jag ännu aktivt,
det LEVANDE LIV som jag alltid ÄLSKAT så intensivt!
Jag som ÄLSKAR att komma ut
i det aktiva och LEVANDE LIV
- i relation med/för MÄNNISKOR,
- i relation till SKAPARENS Skapelse!
- i LEVANDE TJÄNST!

Jag fortsätter med det, men nu blir det "inifrån"!
Så Anden & Själen som alltid varit
självklart och starkt närvarande för mig,
är nu om möjligt
än mer aktivt öppen.

Detta i min längtan och vandring
i "Frids- och LivsGnistans spel".

En längre försämring av min ohälsa,
gör att detta är första ggn på ganska länge,
jag orkar titta in här.

Men, Mina Vänner!
Jag LÄNGTAR efter
och Behöver Er!






Hyllan bredvid min säng
Advent & Jul 2009




Jag önskar sända en Hälsning om LJUS
från Mig - till Er!

En varm och angelägen hälsning,
från mig till er!


Med några ord från "Boken".
En bok av STÖRRE dignitet,
den Stora, Goda och "Heliga Boken", Bibeln:

"Gud är ljus
och inget mörker finns i Honom"
1 Joh 1:5

Inga kommentarer: