torsdag 21 april 2011

TILL ALLA ER JAG FÖLJT

Jag tänker på så många underbara Människor
  jag fått förmånen att följa
  genom svåraste fasen i deras liv.
För några av er
  har Livet ändats
  i ett mer grymt,
  ont och sorgesamt slut.
Ett smärtsamt och svårt slut
  till båd´ kropp och själ.


Ni och era kära
  finns särskilt i mitt Hjärta!

Det svåraste av allt är dock alla Ni
  som haft FÖR svårt.
Att Livet ej blev så långt
  som det kanske kunde eller borde.
Jag tänker på er långa
  alltför svåra kamp.

Jag tackar för de förtroenden
  jag fått följa.
All kamp
  all önskan
  all smärta och sorg
  all förtvivlan
Jag tänker just i denna stund
  alldeles särskilt på G och E.
Era liv slutades extra svårt!
Ni ville så gärna få vara med i livet
  ni hade så mycket ni ville leva för.
Men, ni tillhör dem,
  som livet blev extra obarmhärtigt för!

Några av er

  där Livet ändats
  i ett Gudabenådat lugn.

Ibland i de mer välsignade stunder,
  i en Nådefull
  Försonad stund.

Tack

  för alla dem
  som fått sluta
  i tacksamhet och FRID!

BÖN:
För alla som gått före  
  för att möta Gud
  och sina Kära.
 Er alla tänker jag, 
   nu i särskild i saknad på.

Inga kommentarer: