söndag 1 maj 2011

GODA MÖTEN

Denna helg har jag haft HjärteVarma besök
av två brorsöner.

Bilderna Nedan:
Titta på mina kära GÄSTER
och se bort från stöket och bleka mig.

FREDAG

Samuel du är enastående!
Du står mitt hjärta, så nära!

       Min underbare brorson Samuel och blek faster.

Jag tycker så oerhört mycket om dig, Samuel!
Du bor i Stockholm.
Så, stunderna när vi ses, är extra dyrbara!
Jag känner mig rik, som har Fine Samuel, som brorson!
Jag älskar Dig!

LÖRDAG

                             Hej, jag heter Ville

Jag fick möta släktens yngste medlem, ca 12 veckor, tror jag. 
Jag kände mig så glad!  

Lille nye Ville, krök upp i sängen min.
Men dessförinnan hälsade vi och han gav mig riktiga slick-"pussar",
då vi först hälsade.   
Och Ville dessutom, närapå bitit av en bit av min näsa. Nej, då!

Sedan läste nog Ville mina tankar:
"hon har nog planerat att planetera om sina blommor".
Så, det började Ville villigt med, då han modigt var ensam i vardagsrummet,
medan finaste Matte AnnaMaria och fine Husse Jonas,
satt hos Kerstin och pratade.

            Ville hos Kerstin - spanar in fotografen

Underbare lille, vilde Ville, hedrade mig!
Lade sig bredvid mig och slappnade av.  
Från Matte och Husse fick jag förstå, detta var inte självklart.
Jag kände mig lite extra utvald och hedrad!  
Att Ville slappnade av hos en kort stund dessförinnan, okända Kerstin,  
av alla dessa nya människor Ville mött på endast fyra veckor.
Sedan han kom från sin uppfödare.

                     Ville kan slappna av!
               (Ursäkta stöket och bleka Kerstin).

Hade sekunderna varit längre, hade Ville somnat.  

Min äldste brorson Jonas med sin underbara AnnaMaria
                 och deras nye "Ville".

Ni bor i Umeå och jag har ej kunnat träffa er på snart ett år.
Saknar er, då ni ej är här.  
Gläds därför mycket, då jag får träffa er.
Om än därför stunden, känns alltför kort!
Jag älskar Er!

Inga kommentarer: