fredag 24 juni 2011

GLAD MIDSOMMAR
vill jag önska er alla!
Ni alla fantastiska Människor jag haft förmånen att möta och lära känna,
under mitt livs olika skeden.
Glad Midsommar till er Alla,
  även som jag kanske aldrig mött.



Själv har jag fungerat än sämre "än vanligt",
  senaste veckor som gått.

Däremellan fått den stora gåvan att uppleva några korta,
  men ljuvliga stunder av NÅD!

Stunder kroppen som någon stund då gett mig en kortare stunds vila,
  från det absolut värsta.

Möte med några av er ljuvliga Människor,
  jag ovan skriver om,
  som gett mig Glädjestund av Möte och Samtal.

Tack Ni som kommit till Mig,
  nu då jag ej själv klarar komma ut!

Jag lever i mina Minnes Drömmar,
  då när jag haft möjligheten,
  till den förr så glädjerika medverkan i Livet,
  jag haft förmånen att uppleva varendaste stund jag förmått!

Jag tackar för allt stort som finns och funnits i mitt Liv,
  sparat i min själs Minnesbank!
Nu då min kropp ej tillåter att själv finnas med,
  ute i det rörliga Livet!

Dansa ni som kan och gläds av dagens stora Blomsterglädje!
Hoppas alla skall få ta del av denna fina dag,
  på det största och finaste vis som den bjuder!

Ni som kan, bjud in dem som ej har den svenska Midsommarglädjen!
Sjung, dansa och lek!
Alla ni som kan, biologisk ålder kan aldrig bli för hög.
Tillåt BARNET inom oss alla!

Dansa, lek och sjung!

Själv har jag den stora lyckan att få Gratulera min Älskade Mor,
  den söta kvinnan som fyller 88 år idag!
                            Min söta Mor Svea,
              här dagarna efter hennes 80-årsdag, 2003.

En härlig MidsommarAfton
  önskar jag er alla!

2 kommentarer:

Reflektioner Allteftersom sa...

Hälsa vackra Svea, från mig.
Kram till dig.

A..

Kerstin Starck sa...

Tack vännen Anette!
Framföres, med stor glädje, till Mor!

Kram tillbaka!