måndag 3 september 2012

ENSAM är FÅ - 
TILLSAMMANS är vi MÅNGA! 

Mitt & Ditt stöd behövs!

    
Världens nöd känns större än någonsin! TV-inslagen griper tag i mig, konstant!  
Vi som vill, men inte själva praktiskt kan hjälpa, stort att det finns organisationer man ännu 
kan lägga sin tilltro till. 
DIAKONIA, en av dessa organisationer jag känner tillit till, med arbete bland dem som hjälpen behöver. 
Jordklotet runt!       
    
STÖD bl.a. DIAKONIAS ELDSJÄLAR!
http://www.diakonia.se/katastrof 
och        
http://www.diakonia.se/sa_arbetar_Diakonia
   
Min förmågan känns ringa, men varje liten droppe vi tillsammans lämnar, 
blir gemensamt en större gåva!  
Tillsammans kan vi, i den hittills mer previlegierade delen av världen, låta bli ngr av de okynnesköpen som ibland så lätt kan bli. Vad, olika för oss alla.

Varje gåva - hjälp till någon/några, till den som inget har! 
Låt oss bidra, på det sätt vi kan, praktiskt eller en slant. 
Om min egen förmåga, känns liten, 
- Tillsammans blir vi fler! 
- Tillsammans KAN VI MER!  

STÖD bl.a. DIAKONIAS ELDSJÄLAR! 

1 kommentar:

Ingela Karlsson sa...

Din bloggtext värmer och gläder oss här på Diakonia. Tillsammans är vi många och starka! TACK! Hälsningar Ingela på Diakonia