torsdag 20 december 2012

BARNA-SINNET 

Om jag hade kunnat, så hade jag vid första bästa tillfälle, tagit fram en kälke eller pulka. 
Lagt något härligt, helst ett fårskinn på, därpå satt mig själv och farit nedför en backe. 

Därefter, säkert före också, hade jag slängt mig ned i denna fantastiska vintersnö och gjort en "SNÖ-ÄNGEL". 
Ser ni ÄNGELN jag har,
tillsammans med mitt KORS,
runt halsen. 
Jag tror på ÄNGLAR!  
Många tillfällen, då Gud sänder ut sina Änglar, för att lämna ett viktigt BUD, börjar de ofta med orden: "Var inte rädd!" 
FRIDENS BUD, med sann klokhet! 
Värdefulla och viktiga ord!     

Åter till den konkreta verkligheten, här och nu.
Det jag skrev om SnöÄnglar.  
Jag VET hur jag hade njutit enormt, av att slänga mig ut i snöns äventyr, jag blir lycklig (och ledsen), bara av tanken. 
Jag använder mig ofta, i meditativa inre bilder, för att frammana GODA LIVS-ERFARENHETER. 
De jag hann genomföra, eller de som ännu bara var DRÖMMAR! 

Tanken gör gott!
Jag skulle ljuga, om jag inte sade, det gör ofta ont också. Då jag kommer längre och längre ifrån möjligheterna och hoppet om den lindring, jag alltid trodde på. 
Men, jag vill tro på det GODA och ber om LIV, GLÄDJE och KRAFT! 

Men, ni som ännu kan. 
Njut av att få plocka fram "barna-sinnet", var stolt och gläds över det som en del menar hör till barna-åren. Barnet inom oss, är en gåva, att få behålla så länge vi lever. 

Eftersom jag inte kan, sedan många år, frågar jag er: 
Kan ni inte göra detta för mig. Skriv, ring eller kom kanske sedan hit till mig och berätta! 

Tack för gåvan att få ha fått ta del av GODA MINNEN! 
De gör så gott för själen! 













  


      
  

   
Så ber jag till vår Gud: 
TACK 
för gåvan att få vila i 
och omslutas av Din Närhet, 
under, över och vid sidan av mig. 
Som barnet, omsluten, av Någons Famn. 

Inga kommentarer: