torsdag 15 maj 2014

GLÖM INTE BORT MIG  
  
Glöm inte bort mig! Nej, visst ja,
"FÖRGÄT MIG EJ"   
heter den ju. Blomman alltså!    ¨

Jag fick dessa fantastiska blommor av min fine, fantastiske och ödmjuke granne Birger, 
som sände in dem till mig, med mina Assistenter i dag. 
Han är en säregen BlomsterKung, om än han själv ej försörjt sig på detta yrke, ligger detta i generna hos honom, i flera generationer bakåt. Så kunskapen sitter djupt präntad och kärleken till denna, så "levande" uppgift. 
Tack käre B, som sände in dem till mig, med mina Assistenter i dag. 
Jag blev så otroligt glad, dels för de fina blommorna, liksom för min fine grannes omtanke! 

PÅ TAL OM BLOMMANS NAMN     
Jag sänder många, kära och varma tankar, till ALLA mina Älskade vänner. Om det är någon av er, som ser denna hälsning.  
Och om det är någon annan som jag inte känner, som har hittat hit till mina ord, ta till er! 
    
Men alldeles särskilt, går mina tankar till Dig/Er,  
som har det extra tungt och svårt 
och därför behöver en speciell omtanke, just Nu!       
       
En innerlig och extra värmande, Kärleksfull tanke, till Dig! 
                   
                                         Varm och innerlig Hälsning,                                           innesluten och omsluten, 
på det sätt, 
som just Du, behöver!  

Inga kommentarer: