torsdag 15 april 2010

. . .
VÅR
Med Hälsning om Livets Under!
. . .


. .



Lommaren 14 April 2010




















Norrtälje 13 April 2010
. . .
LIVETS UNDER
...
Gåvan gavs mig,
Återigen!
...
LIVET spirar och visar sig
i sin dramatiska PånyttFödelse -
ännu ett år.
År av Nåd!
. . .
Och;
JAG får var med
i detta stora "Något"
- ännu ett år.
. . .
Det som var år förmedlar
ett av Mina starkare känslouttryck.
. . .
Det som får det att pirra
i Hjärttrakten,
det "goda pirret",
Den sprittande
Helande Livs-Glädjen!
. . .












Scilla
. . .
Vårens Under
Mina underbara Assistenter,
tog med sig Min Kamera på utflykt.
. . .
Hem till Mig,
kommer De åter.
Med Vårens Hälsning
om Liv
i synlig form
i Kameran.
...
Ännu en gång
får jag vara med,
och känna
Den Ljuvliga Förundringen!
LivsUndret spirar!
. . .
Lyssna till Blommornas sång:

"Blåsippan ute i backarna står,
niger och säger att
Nu är det VÅR..."...
. . .








Fotat vid Lommaren, Norrtälje
14 April 2010
Som vi alla,
vända mot Ljuset
och Solen -
för att inhämta Livet!
. . .

Inga kommentarer: