lördag 27 oktober 2012

JAG ÄR FIN                                                             - för Du har skapat mig

Jag har själv mått mycket sämre, en tid. 
Ej orkat skriva, sällan klarat tala i telefon, 
ej heller möta ens mina nära och kära, 
Eller mina närmaste vänner -  
dem jag längtar som mest efter!  
Nackskadorna som alltid påverkar mig stort, 
har av några fysiska detaljer som skedde, 
åter gravt förvärrat mina alltid närvarande KNIV-SMÄRTOR m.m
Senare dagar, fått några stunder, där jag åter förmått "tänka"... 
TACK för var sådan stund! 

Vill dock här, sätta in en LÅNAD DIKT, 
  skriven av fantastiska Margareta Melin. 
Ord, många av oss kan behöva nu och då, 
eller de flesta åtminstone någon gång i livet. 
             ¤  ¤  ¤  ¤  ¤  
JAG ÄR FIN –  
för Du har skapat mig…

Jag är fin
för du har skapat mig.
Jag är dyrbar
för du älskar mig.
Skön är jag
 i dina ögon
en Ädelsten i din hand.

Därför kan det kvitta
om någon säger
att jag är värdelös och dum.

In i mitt hjärta viskar du sanningen:
att jag är värd
mer än guld.

Jag är din ögonsten
din hemliga skatt.
Du är glad att jag finns till.
Jag vill tacka dig så länge jag lever
och aldrig glömma vem jag är.

                                Margareta Melin 

1 kommentar:

anders Noremo sa...

Hej Kerstin!
läste din blogg. Vet att du har det besvärligt. Vilken bra idé ändå att skriva en blogg Det fick mig, som är så inaktiv på facebook att läsa och svara. Du har säkert koll på att jag bor i Tierp med en del av familjen; elisabeth och Ebba, 11 år. Hon spelar fotboll, åker skidor och har just börjat rida. Det sista är det ända vi inte behöver pusha för. Hon har också fått en hamster, vilket är ett lätt djur att ha. Vi är inga hundmänniskor, precis, vill inte binda upp oss vid mer måsten. men en hamster är alldeles lagom. elisabeth jobbar som intendent på en skola och jag som slöjdlärare på en annan. Kram! Anders